Actele necesare medicilor pensionari pentru continuarea activității în unitățile sanitare publice

În unitățile sanitare publice, inclusiv în cadrul liniilor de gardă, continuarea activității peste vârsta legală de pensionare, este posibilă numai în situații excepționale (zone defavorizate sau deficit de personal), prin obținerea avizului Colegiului Medicilor Vaslui (pe o perioadă de un an, până la scoaterea la concurs a postului) și a vizei anuale a certificatului de membru CMR, pe baza următoarelor documente:

  1. Obligatoriu, propunerea în scris a unității sanitare respective, care aflându-se într-una din situațiile de excepție anterioare, solicită continuarea activității medicului;
  2. Cererea medicului, cu menționarea expresă a faptului că este de acord să desfășoare activitate medicală peste vârsta de pensionare în unitatea medicală respectivă;
  3. Actul de identitate;
  4. Certificatul de sănătate, format A5, care să conțină viza unui medic psihiatru, cu mențiunea “apt să lucreze în domeniul sanitar” și vizele medicilor de medicina interna si de medicina muncii cu mențiunea “apt să lucreze în specialitatea…” (specialitatea medicului pentru care se eliberează certificatul de sănătate);
  5. Asigurarea de răspundere civilă (malpraxis), pentru greșeli în activitatea profesională, încheiată pentru anul respectiv;
  6. Dovada efectuării a minimum 40 de ore de educație medicală continuă în ultimele 12 luni;
  7. Un referat al ordonatorului principal de credite prin care să fie certificat deficitul de personal la nivelul unității medicale respective, inclusiv, dacă este cazul pentru linia de gardă și care să aibă anexată dovada scoaterii postului la concurs și a neocupării lui, precum și precizarea datei următoare în care postul va fi scos din nou la concurs.

NU SE PRIMESC DOSARE INCOMPLETE !!!

Actele se depun în original, copiile vor fi efectuate la sediul instituției.

După obținerea avizului Colegiului Medicilor Vaslui si a vizei anuale a certificatului de membru CMR, medicul trebuie sa le depună în copie la sediul DSP Vaslui, împreună cu o cerere și certificatul de sănătate format A5 (copie). În baza acestora, o comisie abilitată va emite un aviz (pe o perioadă de un an, până la ocuparea prin concurs a postului) care va aproba continuarea activității medicului în unitatea sanitară publică respectivă în concordanță cu deficitul de personal (Legea 113/2016).

Nu se va mai acorda avizul prevăzut anterior dacă unitatea medicală nu organizează un nou concurs pentru ocuparea postului, la termenul precizat la prima avizare de continuare a activității medicale.

Avizul de continuare a activității în unitățile sanitare publice peste vârsta de pensionare poate fi prelungit până la primirea deciziei de pensionare, dar nu mai mult de 3 luni de la data la care s-a depus dosarul de pensionare de către angajator, cu excepția situațiilor prezentate anterior (zone defavorizate sau deficit de personal).

Împotriva deciziilor colegiului teritorial prin care se refuză acordarea avizului pentru continuarea activității se poate face contestație. Contestația se depune la colegiul teritorial care a emis decizia și se soluționează de către Consiliul Național al Colegiului Medicilor din România.

În termen de maximum 3 zile de la primirea contestației, colegiile teritoriale o vor transmite la Colegiul Medicilor din România împreună cu întreaga documentație care a stat la baza emiterii deciziei.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *